Tietosuojaseloste
Päivitetty viimeksi: 30.11.2024
Tämä tietosuojaseloste ("Seloste") kuvaa, kuinka käsittelemme henkilötietoja.
Arvostamme yksityisyyttäsi ja pyrimme varmistamaan luottamuksesi siihen, miten käsittelemme henkilötietojasi.
Tässä Selosteessa kerrotaan, kuinka käsittelemme henkilötietoja, jotka annat käyttäessäsi palveluitamme, sekä mahdollisia muita kautta saamiamme henkilötietoja.
Lisätietoja evästeiden ja niihin liittyvien työkalujen käytöstä löydät Evästeselosteesta.
Jos olet Fiksu Ruoka Oy:n tavarantoimittaja, tutustuthan tavarantoimittajia koskevaan Tietosuojaselosteeseen.
Yhteystiedot ja valvontaviranomainen
Yritys vastaa tämän tietosuojaselosteen ja sovellettavien tietosuojalakien noudattamisesta. Jos sinulla on kysyttävää henkilötietojen käsittelystä tai tietosuojakäytännöistämme, ota meihin yhteyttä:
- Sähköposti: info@fiksuruoka.fi
- Verkkosivusto: Katso lisätietoja tältä sivulta.
os haluat tehdä valituksen liittyen henkilötietojesi käsittelyyn, voit lähettää sen yllä olevaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli emme pysty ratkaisemaan asiaasi, voit ottaa yhteyttä Suomen tietosuojaviranomaiseen. Lisätietoja valituksen tekemisestä löydät täältä.
Määritelmät
Sanoilla, joiden ensimmäinen kirjain on kirjoitettu isolla alkukirjaimella, on seuraavien ehtojen mukaisesti määritellyt merkitykset. Seuraavilla määritelmillä on sama merkitys riippumatta siitä, esiintyvätkö ne yksikössä vai monikossa.
- Fiksuruoka Oy (viitataan joko "Yritys", "Me", "Meitä" tai "Meidän" tässä sopimuksessa) viittaa Fiksuruokaan, osoitteessa Porkkalankatu 3, Helsinki, Suomi, Y-tunnus 2765986-8. GDPR-tarkoituksia varten Yritys tai Toimija on Rekisterinpitäjä.
- Foodello tai Smart Food NL B.V (viitataan myös joko "Yritys", "Me", "Meitä" tai "Meidän" tässä sopimuksessa) viittaa Smart Food NL B.V. (Foodello), osoitteessa StartDock, Singel 126, 1015 AE Amsterdam, Alankomaat, Yritystunnus 84649720. GDPR-tarkoituksia varten Yritys tai Toimija on Rekisterinpitäjä.
Huomautus: Koska tämä tietosuojaseloste koskee molempia edellä esitettyjä yrityksiä, molempia pidetään aina joko "Yrityksenä", "Me", "Meitä", "Meidän", “Fiksuruokana” tai “Foodellona”.
- Tili tarkoittaa yksilöllistä tiliä, joka luodaan Sinulle palvelumme tai sen osien käyttöä varten.
- Kuluttaja viittaa Sinuun.
- Maa viittaa joko Suomeen, Belgiaan tai Alankomaihin.
- Rekisterinpitäjä, GDPR-tarkoitusta (eli yleistä tietosuoja-asetusta) varten, tarkoittaa Yritystä tai Toimijaa, joka yksin tai yhdessä muiden kanssa määrittää henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja keinot.
- Laite tarkoittaa mitä tahansa laitetta, jolla pääsee käyttämään Palvelua, kuten tietokonetta, matkapuhelinta tai tablettia.
- Do Not Track (DNT) on käsite, jota Yhdysvaltojen sääntelyviranomaiset, erityisesti Yhdysvaltain Federal Trade Commission (FTC), ovat edistäneet, jotta internetalan toimijat kehittäisivät ja ottaisivat käyttöön tavan, joka sallii internetin käyttäjien hallita verkkotoimintojensa seuraamista eri verkkosivustoilla.
- GDPR tarkoittaa yleistä tietosuoja-asetusta (General Data Protection Regulation), ranskaksi RGPD (Règlement général sur la protection des données), joka on Euroopan unionin asetus tietosuojasta Euroopan unionissa (EU) ja Euroopan talousalueella (ETA).
- Operaattori (viitataan myös termeillä "Operaattori", "Me", "Meitä" tai "Meidän" tässä sopimuksessa) tarkoittaa Fiksuruoka Oy:tä tai Foodelloa. GDPR:n mukaisesti Yritys tai Operaattori toimii Rekisterinpitäjänä.
- Henkilötiedot ovat tietoja, jotka liittyvät tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan yksilöön. GDPR-tarkoituksissa Henkilötiedot tarkoittavat tietoja, jotka liittyvät Sinuun: nimi, tunnistenumero, sijaintitiedot, verkkoidentiteetti tai yksi tai useampi fyysistä, fysiologista, geneettistä, henkistä, taloudellista, kulttuurista tai sosiaalista identiteettiä koskeva tekijä.
- Palvelu viittaa sovellukseen tai verkkosivustoon tai molempiin.
- Palveluntarjoaja tarkoittaa mitä tahansa luonnollista tai oikeushenkilöä, joka käsittelee tietoja Yrityksen tai Toimijan puolesta. Tämä tarkoittaa kolmansien osapuolien yrityksiä tai henkilöitä, jotka Yritys tai Toimija on palkannut helpottamaan Palvelua, tarjoamaan Palvelua Yrityksen tai Toimijan puolesta, suorittamaan Palveluun liittyviä palveluja tai auttamaan Yritystä tai Toimijaa analysoimaan, miten Palvelua käytetään. GDPR-tarkoituksia varten Palveluntarjoajat katsotaan Käsittelijöiksi.
- Käyttötiedot viittaavat automaattisesti kerättyihin tietoihin, jotka syntyvät Palvelun käytöstä tai Palvelun infrastruktuurista itsestään (esimerkiksi sivun vierailun kesto).
- Sinä tarkoittaa yksilöä, joka käyttää Palvelua. Se on myös sovellettavissa yritykseen tai muuhun oikeushenkilöön, jonka puolesta yksilöllä on pääsy Palveluun tai jonka puolesta yksilö käyttää Palvelua. Yleisen tietosuoja-asetuksen mukaan Sinua voidaan kutsua Tietosubjektiksi tai Käyttäjäksi, koska olet yksilö, joka käyttää Palvelua.
Henkilötietojen kerääminen
Keräämme käyttäjien henkilötietoja eri tavoin, kuten alla on kuvattu.
Suurin osa henkilötiedoista kerätään suoraan käyttäjiltä, kun he luovat tilin tai tekevät tilauksen. Kun vierailet verkkosivustollamme tai sovelluksessamme, voit hyväksyä (tai kieltää) evästeiden ja muiden tietojenkeruujärjestelmien käytön.
Käyttäjätilien luominen ja hallinnointi
Keräämme ja tallennamme henkilötietoja järjestelmiimme, varmuuskopiointijärjestelmiin ja muihin verkkotallennustiloihin. Tähän sisältyy se, että tarjoamme pääsyn tilillesi ja mahdollistamme toimintoja, jotka helpottavat palveluidemme käytön. Esimerkiksi voit tarkastella ostohistoriaasi ja nähdä kanta-asiakasetusi.
Useimmat käsittelemämme henkilötiedot kerätään suoraan käyttäjiltä:
- Käyttäjätunnus
- Salasana
- Sähköpostiosoite
- Asiakastyyppi (yksityishenkilö tai yritys)
- Nimi (etu- ja sukunimi)
- Puhelinnumero
- Postiosoite (kadun nimi, kadun numero, postinumero, kaupunki, maa)
- Viestintäasetukset (esim. uutiskirjeiden, push-ilmoitusten tai uusien ominaisuuksien sähköpostitilaukset)
- Tilin luontipäivämäärä
- Tilaustiedot (mukaan lukien tilattujen tuotteiden tiedot)
- Maksu- ja tilaushistoria
Henkilötietojen käsittely on välttämätöntä sopimusten täyttämiseksi sekä mahdollistaaksemme tuotteiden ostamisen ja toimittamisen aktiivisille asiakkaillemme (kaikki osana Palvelua).
Passiivisten asiakkaiden osalta henkilötietojen käsittely on tarpeen taloudellisten ja oikeudellisten velvoitteiden täyttämiseksi, jolloin tietoja säilytetään vain taloudellisiin tarkoituksiin pidemmän aikaa. Tässä tapauksessa tiedot tallennetaan erilliseen ympäristöön.
Huomio: Asiakas katsotaan passiiviseksi, jos hän ei ole käyttänyt alustoja kahteen vuoteen.
Asiakastilausten ja toimitusten hallinta
Tähän sisältyy:
- Asiakastilausten vastaanottaminen ja käsittely.
- Henkilötietojen kerääminen ja tallentaminen järjestelmiimme, varmuuskopiojärjestelmiin ja muihin verkkotallennustiloihin.
- Tilausvahvistusten, kuittien ja toimitukseen liittyvien viestien lähettäminen.
- Viestintä viivästyneistä toimituksista ja niihin liittyvistä kanta-asiakasohjelmaeduista.
- Tilaustietojen ja henkilötietojen siirtäminen kuriireille ja kuljetusyrityksille.
- Tilaamiesi tuotteiden toimittaminen.
- Asiakkaan peruuttamisoikeuteen liittyvien ilmoitusten käsittely.
Pyrimme myös estämään palvelujemme väärinkäytön ja petokset. Lisäksi käsittelemme valituksia, vaatimuksia ja takuuseen liittyviä asioita tilaustesi osalta.
Käytämme tilaustesi yksilöintiin tilausnumeroita tai käyttäjän yksilöllisiä tunnisteita (satunnaisesti tilin luontijärjestyksen perusteella). Tämä auttaa turvaamaan toimintamme ja mahdollistaa viestinnän yhdestä tilauksesta jakamatta henkilökohtaisia tietoja tilaajasta.
Useimmat käsittelemämme henkilötiedot kerätään suoraan käyttäjiltä tilauksen tekemisen yhteydessä:
- Nimi
- Käyttäjätunnus
- Yhteystiedot (mukaan lukien osoite, toimitusosoite, sähköposti, puhelinnumero ja ovikoodi)
- Tilausnumero
- Tilaustiedot (tilattujen tuotteiden tiedot)
- Asiakastyyppi (yksityishenkilö tai yritys)
- Maksu-, osto- ja tilaushistoria
Henkilötietojen käsittely on välttämätöntä sopimusten täyttämiseksi ostetuista tuotteista. Muissa tapauksissa käsittely auttaa täyttämään lakisääteiset velvoitteet tai edistämään oikeutettuja etujamme, kuten palveluiden väärinkäytön ehkäisyä tai teknisten ongelmien ratkaisemista.
Asiakassuhteen hallinta ja asiakasviestinnän ylläpito
Tähän sisältyy:
- Asiakasrekisterin ylläpito, tilaustietojen arkistointi.
- Viestintä kanssasi ja kysymyksiin vastaaminen sähköpostitse, chat-palvelumme kautta tai sosiaalisen median alustoilla.
- Henkilöllisyytesi vahvistaminen.
- Meidän palveluidemme sekä tavarantoimittajiemme tai yhteistyökumppaneidemme palveluiden väärinkäytön estäminen ja rikosten tutkinta.
- Tekemäsi tilauksen käsittelyn aloittaminen tilausnumeron tai henkilötunnuksen avulla.
- Ostoksiisi liittyvien valitusten, vaatimusten ja takuukysymysten käsittely.
- Pääsy henkilötietoihin järjestelmissämme, varmuuskopiojärjestelmissä ja muissa verkkotallennustiloissa.
- Asiakastilien hallinta ja kanta-asiakasohjelman ylläpitäminen.
Useimmat käsittelemämme henkilötiedot kerätään suoraan käyttäjiltä heidän ottaessaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelijamme pyrkivät mahdollisuuksien mukaan käyttämään vain tilaus-, asiakas- tai seurantatunnistetta (toimituspalvelun tarjoajalta). Aina tämä ei riitä, jolloin he saattavat joutua keräämään seuraavia tietoja:
- Nimi
- Käyttäjätunnus
- Yhteystiedot (vain yksi osa henkilöllisyyden tarkistamiseksi, kuten osoite, sähköposti tai puhelinnumero)
- Tilausnumero
- Tilaushistoria (tilattujen tuotteiden tiedot)
- Asiakastyyppi (yksityishenkilö tai yritys)
- Asiakaspalveluun lähettämäsi valokuvat
- Kirjeenvaihto kanssamme (joka voi sisältää henkilötietoja, jotka olet jakanut)
- Antamasi terveystiedot (kuten allergiset reaktiot tai terveydentila). Emme pyydä terveystietoja, vaan käsittelemme niitä ainoastaan, jos jaat ne vapaaehtoisesti.
Henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme auttaa sinua ostoksiisi liittyvissä kysymyksissä tai valituksissa. Se on myös tarpeen palveluidemme, tavarantoimittajiemme ja kumppaneidemme palveluiden väärinkäytön ja petosten estämiseksi.
Laskujen ja maksujen hallinta
Tähän sisältyy:
- Ostolaskujen vastaanottaminen ja käsittely, mukaan lukien maksaminen, sekä laskujen siirtäminen osaksi kirjanpitomateriaalia.
- Verotuksen hallinta Belgian asiakkaiden osalta: Tilauksen tietojen ja asiakastietojen jakaminen SGS:n kanssa tuoteostoista.
- Reklamaatioiden käsittely ja hyvitykset asiakkaalle.
- Asiakastilausten vastaanottaminen ja käsittely, mukaan lukien esimerkiksi ALV, ostovahvistuksen ja toimitusten kuitin lähettäminen asiakkaille.
Useimmat käsittelemämme henkilötiedot kerätään suoraan käyttäjiltä, ja nämä tiedot rajoittuvat seuraaviin:
- Nimi
- Sähköpostiosoite
- Käyttäjätunniste
- Yhteystiedot (mukaan lukien osoite, toimitusosoite, sähköposti, puhelinnumero ja ovikoodi)
- Tilausnumero
- Tilaustiedot (tilattujen tuotteiden tiedot)
- Asiakastyyppi (yksityishenkilö tai yritys)
- Maksu-, osto- ja tilaushistoria
Henkilötietojen käsittely on välttämätöntä sopimusten täyttämiseksi ostetuista tuotteista. Muissa tapauksissa käsittely auttaa täyttämään lakisääteiset velvoitteet tai edistämään oikeutettuja etujamme, kuten palveluiden väärinkäytön ehkäisyä tai teknisten ongelmien ratkaisemista.
Tuotteidemme ja palveluidemme markkinointi
Tähän sisältyy:
- Relevantin markkinoinnin ja viestinnän tarjoaminen verkkomainonnan kautta.
- Kohderyhmien luominen, jotta voimme kohdentaa markkinointia sosiaalisen median alustoilla.
- Suoramarkkinointimateriaalien (kuten uutiskirjeiden) lähettäminen postitse, sähköpostitse, tekstiviesteillä, sosiaalisessa mediassa tai vastaavilla verkkokanavilla.
- Kohdennettujen markkinointikampanjoiden toteuttaminen (esimerkiksi henkilökohtaiset tarjoukset, edut tai lahjat).
- Ostokäyttäytymisen analysointi, jotta voimme tarjota sinulle relevanttia tietoa ja markkinointia.
- Tietojesi jakaminen kolmansille osapuolille suoramarkkinointia ja kohdennettuja kampanjoita varten, jotta voimme edistää brändejämme ja hankkia uusia asiakkaita.
- Markkinointitarjousten lähettäminen push-ilmoituksina.
Useimmat käsittelemämme henkilötiedot kerätään suoraan käyttäjiltä heidän annettuaan suostumuksensa markkinointitarkoituksiin. Tiedot rajoittuvat seuraaviin:
- Nimi
- Osoite (kaupunki, maa, sijaintitiedot)
- Sähköpostiosoite
- Puhelinnumero
- Osto- ja tilaushistoria
- Hakuhistoria
Meillä on oikeutettu etu edistää tuotteitamme ja palveluitamme. Tämä sisältää asiakaskyselyiden toteuttamisen ymmärtääksemme tarpeitasi ja mieltymyksiäsi paremmin.
Uutiskirjeen tai markkinointiviestien tilaajat: säilytämme henkilötietosi markkinointitarkoituksia varten, kunnes pyydät meitä lopettamaan markkinoinnin tai jos olet ollut passiivinen. Jos päätät peruuttaa markkinointiviestien tilauksen, rekisteröimme kiellon lähettää sinulle kohdennettua markkinointia tulevaisuudessa.
Suoramarkkinointi kattaa kaiken kohdennetun markkinoinnin, kuten sähköpostitse ja tekstiviestillä lähetettävät markkinointiviestit.
Suoritamme yksilötason analyysin keräämiemme tietojen sekä muiden asiakkaiden samankaltaisen ostokäyttäytymisen perusteella. Analyysin perusteella laadimme kohdennettuja tarjouksia, jotka voimme lähettää sinulle, esimerkiksi tiettyihin tuoteryhmiin liittyen. Eri asiakkaat voivat saada erilaisia etuja ja tarjouksia – esimerkiksi voit saada tarjouksia tuotteista, jotka on merkitty luomuksi, jos ostat luomutuotteita.
Asiakkaana sinulla on aina oikeus vastustaa tietojesi käyttöä näihin tarkoituksiin maksutta. Kaikki markkinointiviestimme sisältävät mahdollisuuden peruuttaa markkinointiviestien tilauksen (opt-out).
Palveluidemme arviointi, kehittäminen ja parantaminen
Tämän prosessin tarkoituksena on arvioida, kehittää ja parantaa palveluidemme sekä verkkosivustomme tai mobiilisovellusten käyttöä. Toteutamme asiakaskyselyitä kerätäksemme arvokasta palautetta.
Analysoimme yhdistettyjä tietoja, jotka koostuvat teknisistä tiedoista. Niitä kerätään, kun vierailet verkkosivustollamme. Tämä sisältää: tiedon siitä, miten asiakkaamme käyttävät sivustoa, millä sivuilla käydään, kuinka vierailijat löytävät palvelumme ja poistuvat sieltä, mahdollisuuden viestien välittämiseen viestintäverkoissa, suoritettujen hakujen analysoinnin. Saatamme myös jakaa tietoja kolmansien osapuolien toimittajien kanssa asiakaskyselyiden toteuttamisen tukemiseksi.
Keräämme teknistä tietoa käyttämistäsi laitteista, kuten puhelimestasi, tietokoneestasi tai tabletistasi, mukaan lukien IP-osoitteesi. Lisäksi keräämme tilastotietoja vuorovaikutuksestasi verkkosivustomme ja mobiilisovelluksemme kanssa. Keräämme myös asiakas- ja markkinointikyselyiden tuloksia, jotka sisältävät yksittäisten asiakkaiden palautetta, ja saatamme käyttää sähköpostiosoitettasi näiden kyselyiden toteuttamiseen.
Käsittely perustuu oikeutettuun etuumme arvioida ja parantaa palveluidemme ja verkkosivustomme käyttöä.
Säilytysaika
Tietoja säilytetään yleensä kaksi (2) vuotta tilin luomisesta, viimeisestä ostoksesta tai viimeisestä vuorovaikutuksesta palvelumme kanssa. Tämän ajanjakson jälkeen tilisi suljetaan, ja tietosi anonymisoidaan tai poistetaan. Sinulle ilmoitetaan, kun tilisi muuttuu passiiviseksi.
Kirjanpidon tarpeisiin tietoja voidaan säilyttää enintään kymmenen (10) vuotta. Asiakaspalvelutietoja säilytetään enintään yhden (1) vuoden ajan asian ratkaisemisesta, mutta tarvittaessa tietoja säilytetään jopa kymmenen (10) vuotta reklamaatio- tai takuukysymysten osalta.
Tekniset lokitiedot säilytetään enintään yhdeksänkymmentä (90) päivää.
Jos suljet tilisi, tietosi anonymisoidaan tai poistetaan kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa pyynnöstäsi.
Henkilötunnusten käsittely
Käsittelemme henkilötunnuksia ilman suostumustasi vain siinä määrin, kuin se on selvästi perusteltua käsittelyn tarkoituksen kannalta, kuten varmennetun tunnistamisen tarpeen tai muun merkittävän edun vuoksi. Esimerkiksi asiakashallintajärjestelmässämme MyCashflow:ssa jokainen asiakas tunnistetaan yksilöllisellä tunnisteella.
Tätä tunnistetta käytetään tarvittaessa asiakastukikeskuksessamme tai viestinnässä varastojen toimittajien tai toimituspalveluntarjoajien kanssa.
Henkilötietojen luovutukset
Jaamme henkilötietojasi kolmansien osapuolten kanssa palveluidemme tarjoamiseksi ja markkinointimateriaalien lähettämiseksi. Näitä tilanteita koskevat seuraavat käytännöt:
- Palveluntarjoajat: Jaamme henkilötietoja palveluntarjoajille, jotka ovat mukana erilaisissa toiminnoissa. Pääasiassa kyse on IT-palveluista (esimerkiksi tietojen säilytys, tuki, ylläpito ja kehitys), tele- ja markkinointipalveluista, mukaan lukien asiakaskyselyt ja markkinointimateriaalien hallinta.
- Logistiikka- ja maksupalveluntarjoajat: Jaamme henkilötietoja logistiikka- ja maksupalveluntarjoajille sekä kumppaneille, jotka osallistuvat kuljetuspalveluihin, varastonhallintaan, toimitusten suunnitteluun ja toimitustietopalveluihin. Tämä on välttämätöntä tilaamiesi tuotteiden toimittamiseksi, toimittajien tai kumppaneiden palveluiden väärinkäytön estämiseksi ja mahdollisten petosten tutkimiseksi.
- IT-turvapalveluntarjoajat: Henkilötietoja voidaan jakaa IT-turvapalveluntarjoajille lain vaatiessa, asiakkaidemme, kumppaneidemme tai palveluidemme suojelemiseksi.
- Neuvonantajat ja mahdolliset ostajat: Jos Fiksuruoka, Foodello tai molemmat osittain tai kokonaan myydään tai jos yritys asetetaan konkurssiin, voidaan käyttäjätiedot siirtää kolmannelle osapuolelle omaisuutena. Hyväksyt, että tällaiset siirrot voivat tapahtua, ja yrityksen uusi omistaja voi jatkaa henkilötietojesi käyttöä tämän tietosuojaselosteen mukaisesti.
- Viranomaiset: Jaamme henkilötietoja viranomaisille (kuten poliisi ja veroviranomaiset) lakisääteisen velvoitteen perusteella, rikosepäilyihin liittyen tai toimivaltaisten viranomaisten, haastemiehen, tuomioistuinten määräysten tai muiden virallisten pyyntöjen mukaisesti.
- Oikeuksien suojaaminen: Voimme luovuttaa henkilötietojasi, jos uskomme vilpittömässä mielessä, että luovutus on tarpeen oikeuksiemme suojaamiseksi, petosten tutkimiseksi tai käyttäjiemme turvallisuuden tai oikeuksien turvaamiseksi.
- Konserniyhtiöt: Tietyissä tapauksissa jaamme henkilötietoja konserniyhtiöille IT-palveluiden (esim. tietojen tallennus, tuki, ylläpito ja kehitys) sekä markkinointipalveluiden tarjoamiseksi. Tähän lukeutuvat asiakaskyselyiden ja markkinointimateriaalien hallinta.
Suurin osa kolmansista osapuolista, joiden kanssa jaamme henkilötietoja, toimii henkilötietojen käsittelijöinä. Heillä on oikeus käsitellä tietoja vain ohjeidemme mukaisesti ja tässä tietosuojaselosteessa määritellyissä rajoissa. Jaamme henkilötietoja näille käsittelijöille ainoastaan tietojen keräämisen tarkoituksen mukaisesti. Kirjallisten sopimusten avulla varmistamme, että nämä käsittelijät noudattavat tietoturvavaatimuksiamme, rajoituksiamme ja kansainvälisiä siirtosääntöjä.
On tärkeää huomata, että viranomaiset ja tietyissä tapauksissa yritykset, jotka vastaanottavat luovutettuja henkilötietoja, voivat toimia itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Kun henkilötietosi luovutetaan itsenäiselle rekisterinpitäjälle, emme voi vaikuttaa tietojen käsittelyyn; vastuu kuuluu kyseiselle viranomaiselle tai yritykselle. Tämä sisältää heidän velvollisuutensa tiedottaa sinua henkilötietojesi käsittelystä ja varmistaa tietojen käsittelyn lainmukaisuus.
Henkilötietojen siirto EU:n/ETA:n ulkopuolelle
Tavoitteenamme on käsitellä henkilötietojasi EU:n/ETA:n sisällä, jossa kaikki IT-järjestelmämme sijaitsevat. Joissakin tapauksissa voi kuitenkin olla tarpeen siirtää henkilötietojasi henkilötietojen käsittelijöille, jotka sijaitsevat EU:n/ETA:n ulkopuolella, joko suoraan tai heidän alihankkijoidensa kautta. Tällaisissa tapauksissa toteutamme kaikki kohtuulliset oikeudelliset, organisatoriset ja tekniset toimenpiteet varmistaaksemme, että käsittely noudattaa EU:n/ETA:n standardeja.
Tietoja voidaan siirtää EU-komission päätöksen perusteella. Tämä edellyttää, että kyseinen maa varmistaa vastaavan tason tietosuojan tai käyttää soveltuvia suojatoimia, kuten mallisopimuslausekkeita tai hyväksyttyjä käytännesääntöjä sopimuskumppaneidemme kanssa.
Lisätietoja kolmansista maista, joita EU-komissio pitää riittävän tietosuojan tarjoavina, löydät tästä linkistä.
Evästeet ja vastaavat teknologiat
Eväste on tekstitiedosto, joka lähetetään verkkopalvelimeltamme ja tallennetaan verkkoselaimeesi tai laitteeseesi.
Käytämme verkkosivustollamme evästeitä ja vastaavia teknologioita parantaaksemme selauskokemustasi, kehittääksemme palveluitamme ja optimoidaksemme verkkosivustomme toiminnallisuutta. Evästeet auttavat meitä keräämään kattavaa analytiikkatietoa verkkosivustomme käytöstä ja mahdollistavat toiminnallisten asetusten tallentamisen. Käytämme myös muuta vastaavia menetelmiä, jotka palvelevat samanlaisia tarkoituksia, kuten palveluidemme ja verkkosivustomme valvontaa ja parantamista. Esimerkkejä vastaavista menetelmistä ovat verkkomajakat ja pikselitunnisteet.
Voit muuttaa evästeiden käyttöasetuksia verkkoselaimessasi. Voit esimerkiksi estää kaikki evästeet tai poistaa evästeet, kun suljet selaimesi.
Olemme luokitelleet evästeet viiteen ryhmään:
- Välttämättömät evästeet: Nämä evästeet ovat välttämättömiä verkkosivuston asianmukaiselle toiminnalle. Ne mahdollistavat perustoiminnot, kuten sivujen navigoinnin ja pääsyn suojatuille alueille. Välttämättömiä evästeitä ei voi poistaa käytöstä.
- Suorituskykyevästeet: Näiden evästeiden avulla voimme laskea käyntejä ja liikenteen lähteitä, mikä auttaa meitä mittaamaan ja parantamaan verkkosivustomme suorituskykyä. Ne antavat tietoa siitä, mitkä sivut ovat suosituimpia ja vähiten suosittuja sekä siitä, miten vierailijat liikkuvat sivustolla.
- Optimointievästeet: Nämä evästeet mahdollistavat laajennetut toiminnot ja personoinnin verkkosivustollamme. Ne voidaan asettaa meidän tai kolmansien osapuolten toimesta, joiden palveluita olemme integroineet sivuillemme.
- Kohdistusevästeet: Mainontakumppanimme asettavat nämä evästeet. Niiden avulla luodaan profiili kiinnostuksen kohteistasi ja sinulle näytetään relevanteja mainoksia muilla sivustoilla. Nämä evästeet tunnistavat selaimesi ja internet-laitteesi yksilöllisesti.
- Sosiaalisen median evästeet: Erilaiset sosiaalisen median palvelut, jotka olemme integroineet sivustolle, asettavat nämä evästeet. Niiden avulla voit jakaa sisältöämme ystävien ja verkostojen kanssa ja ne voivat seurata selaintasi muilla sivustoilla rakentaakseen profiilin kiinnostuksen kohteistasi. Tämä voi vaikuttaa siihen sisältöön ja viesteihin, joita näet muilla vierailemillasi verkkosivustoilla.
Lisätietoja saat evästeselosteestamme.
Automaattinen päätöksenteko
Automaattisella päätöksenteolla tarkoitetaan päätöksiä, jotka perustuvat yksinomaan henkilötietojesi automaattiseen käsittelyyn. Tämä pitää sisällään ohjelmistokoodin tai algoritmien avulla tehtävän käsittelyn ilman ihmisen osallisuutta. Saatamme käyttää automaattista päätöksentekoa seuraavissa tapauksissa:
- Kanta-asiakaspisteiden seuranta: Seuraamme kanta-asiakaspisteitäsi ja tarjoamme kanta-asiakasetuja automaattisesti tunnistamalla kanta-asiakaskorttiisi liittyvät toiminnot. Näiden tietojen perusteella laskemme ja keräämme kanta-asiakaspisteitäsi, jolloin voit lunastaa erilaisia etuja.
- Personoitu viestintä: Lähetämme uutiskirjeitä, personoituja mainoksia tai tuotesuosituksia aiempien tilaustesi perusteella.
On tärkeää huomata, että automaattinen päätöksentekomme ei aiheuta oikeusvaikutuksia tai vastaavanlaisia merkittäviä vaikutuksia sinulle.
Käyttäjien oikeudet
Tietosuojalainsäädännön mukaan sinulla on tiettyjä oikeuksia koskien henkilötietojesi käsittelyä. Voit käyttää näitä oikeuksia Fiksuruoka.fi-, Foodello.be- tai Foodello.nl-tilisi kautta tai lähettämällä meille erillisen pyynnön. Tässä osiossa kuvataan oikeudet, joita sinulla on rekisteröitynä käyttäjänä.
Voit aina käyttää näitä oikeuksia ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@fiksuruoka.fi.
Oikeus saada tietoa
Sinulla on oikeus saada pääsy henkilötietoihisi, joita käsittelemme. Voit tarkastella tietojasi Fiksuruoka.fi-, Foodello.be- tai Foodello.nl-tilisi kautta tai pyytää kopiota henkilötiedoistasi meiltä.
Jos haluat tietää, mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta, voit pyytää pääsyä näihin tietoihin. Tarjoamme tiedot rekisteriotteen muodossa, joka sisältää seuraavat tiedot: käsittelemämme henkilötiedot, käsittelyn tarkoitukset, tietojen lähteet, mahdolliset kolmannet osapuolet, joille tiedot on luovutettu, säilytysajan. Jos pyyntösi tehdään sähköisesti, toimitamme tiedot yleisesti käytetyssä sähköisessä muodossa, ellei toisin pyydetä.
Oikeus tietojen oikaisemiseen
Sinulla on oikeus pyytää virheellisten tai puutteellisten henkilötietojen korjaamista tai täydentämistä.
Oikeus tietojen poistamiseen
Sinulla on oikeus pyytää tietojesi poistamista, jos jokin seuraavista ehdoista täyttyy:
- Henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä käsiteltiin.
- Peruutat suostumuksesi henkilötietojen käsittelyyn, eikä käsittelylle ole muuta oikeusperustetta.
- Vastustat käsittelyä intressipunninnan perusteella, ja vastustamisen perusteesi ovat painavampia kuin meidän oikeutettu etumme.
- Henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.
- Henkilötiedot on poistettava lakisääteisten velvoitteidemme täyttämiseksi.
Oikeus rajoittaa käsittelyä
Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista, jos jokin seuraavista ehdoista täyttyy:
- Kyseenalaistat henkilötietojen paikkansapitävyyden, ja käsittelyä rajoitetaan, kunnes tietojen oikeellisuus on varmistettu.
- Käsittely on lainvastaista, mutta tietojen poistamisen sijaan pyydät niiden käytön rajoittamista.
- Emme enää tarvitse henkilötietoja käsittelyä varten, mutta tarvitset niitä oikeudellisten vaatimusten esittämiseen, toteuttamiseen tai puolustamiseen.
- Olet vastustanut käsittelyä intressipunninnan perusteella. Käsittelyä rajoitetaan, kunnes tarkistamme, ylittävätkö oikeutetut etumme sinun etusi.
Jos käsittelyä rajoitetaan tämän kohdan mukaisesti, henkilötietoja voidaan käsitellä vain oikeudellisten vaatimusten esittämiseen, puolustamiseen tai toteuttamiseen, kolmannen osapuolen oikeuksien suojaamiseksi tai tärkeän yleisen edun vuoksi EU:ssa tai EU:n jäsenvaltiossa.
Oikeus vastustaa tietojen käyttöä suoramarkkinointiin
Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käyttöä suoramarkkinointitarkoituksiin. Tämä oikeus kattaa myös kaiken profiloinnin, joka liittyy suoramarkkinointiin.
GDPR:n mukaan sinulla on täysi oikeus vastustaa profilointia. Tämä oikeus voidaan evätä vain seuraavissa kolmessa tapauksessa:
- Kun profilointi perustuu nimenomaiseen suostumukseesi (mutta huomioi, että voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa).
- Kun profilointi on Euroopan unionin tai jäsenvaltion hyväksymää.
- Kun profilointi on välttämätöntä luonnollisen henkilön ja yrityksen välisen sopimuksen täyttämisen yhteydessä.
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Sinulla on oikeus pyytää kopio hallussamme olevista henkilötiedoistasi jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa (oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen). Toisin kuin oikeus saada tietoja, tämä oikeus kattaa vain henkilötiedot, jotka olet itse toimittanut meille tai joita käsittelemme tiettyjen oikeusperusteiden, kuten suostumuksesi, perusteella. Siirto toteutetaan teknisen toteutettavuuden mukaisesti.
Oikeus peruuttaa suostumus
Jos henkilötietojesi käsittely perustuu suostumukseesi, sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa. Suostumuksen peruuttaminen ei vaikuta suostumuksen voimassaoloaikana tapahtuneen käsittelyn lainmukaisuuteen. Jos peruutat suostumuksesi, lopetamme kyseiseen suostumukseen perustuvan henkilötietojen käsittelyn, ellei meillä ole lakisääteistä velvoitetta jatkaa tietojen käsittelyä. Jos oikeudelliset velvoitteet estävät tietojesi poistamisen, merkitsemme tiedot siten, ettei niitä käytetä aktiivisesti järjestelmässämme.
Oikeus valittaa
Jos uskot, että käsittelemme henkilötietojasi virheellisesti, voit tehdä valituksen asuinmaasi toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle. Tämän lisäksi voit aina ottaa meihin yhteyttä.
Tietosuojaselosteen muutokset
Yritys voi päivittää tätä tietosuojaselostetta ajoittain. Tämä voi tapahtua esimerkiksi, jos käsittelemme henkilötietoja uusiin tarkoituksiin, keräämme uusia henkilötietoluokkia tai jaamme henkilötietoja uusille vastaanottajille. Tällaisissa tapauksissa ilmoitamme sinulle muutoksista sopivalla tavalla. Tietosuojaselosteen uusin versio julkaistaan aina tällä sivulla.